Πώς το στοίχημα έχει... εισχωρήσει στις ζωές των νέων
Ολοένα και οξύνεται το πρόβλημα του τζόγου σε παίκτες νεαρότερης ηλικίας, καθώς αυξάνεται αντίστοιχα και η παρουσία στοιχηματικών εταιριών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ολοένα και οξύνεται το πρόβλημα του τζόγου σε παίκτες νεαρότερης ηλικίας, καθώς αυξάνεται αντίστοιχα και η παρουσία στοιχηματικών εταιριών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ανησυχητικά ήταν τα αποτελέσματα έρευνας στην Αυστραλία, που ανέδειξε το πρόβλημα του τζόγου που ολοένα και αυξάνεται στα άτομα ηλικίας 18 έως 34 ετών, κυρίως λόγω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Ειδικότερα, το Ερευνητικό Κέντρο Τυχερών Παιχνιδιών της χώρας (AGRC) υποστηρίζει ότι βρίσκει μια άμεση συσχέτιση μεταξύ των διαφημίσεων αθλητικών στοιχημάτων και των αυξημένων πονταρισμάτων των νέων στις στοιχηματικές εταιρίες.
Εν παραδείγματι, περισσότερα από 50 δολάρια την εβδομάδα ξοδεύει ο 19χρονος, Μαξ Ντέιβις, στο στοίχημα και παρότι εργάζεται ήδη (στον χώρο της εστίασης), γνωρίζει ότι σπαταλάει αρκετά χρήματα σε αυτήν τη δραστηριότητα.
«Οικονομικά μιλώντας, δεν είναι καλή επιλογή, διότι έχω χάσει πολλά λεφτά από αυτό. Αλλά μετά σκέφτεσαι τις πιθανότητες να νικήσεις και την αδρεναλίνη που σου προσφέρει, γιατί μπορεί να κερδίσεις πολλά. Όλοι οι φίλοι μου παίζουν στοίχημα και κάποιοι είναι σε πολύ χειρότερη κατάσταση από άλλους, επομένως είναι το ζήτημα αυτό είναι σημαντικό, ιδιαίτερα για τη δική μου ηλικιακή ομάδα», αναφέρει ο Ντέιβις.
«Πρωταθλητές» στο στοίχημα οι Αυστραλοί
Με βάση την έρευνα της H2 Gambling Capital για το online στοίχημα, η χώρα των καγκουρό τζογάρει περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη στον κόσμο!
Κατά μέσο όρο, οι Αυστραλοί στοιχηματίζουν 20% περισσότερο στο διαδίκτυο από οποιοδήποτε άλλο έθνος.
Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι, η Ελλάδα βρίσκεται στην 7η θέση της σχετικής λίστας, ξεπερνώντας πολυπληθέστερες χώρες, όπως η Ιταλία και ο Καναδάς!
Στοίχημα μέσω... διαφημίσεων
Οι στοιχηματικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Αυστραλία δαπάνησαν περισσότερα από 287 εκατομμύρια δολάρια για τη διαφήμιση των προϊόντων τους, αύξηση σχεδόν 16 εκατομμυρίων δολαρίων σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Οι ολοένα και αυξανόμενες διαφημίσεις έχουν τεράστιο αντίκτυπο στους παίκτες, όπως ανέδειξε και πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη του AGRC, όπου διαπιστώθηκε ότι το 34% των Αυστραλών αύξησε τον όγκο των πονταρισμάτων του μετά από σταθερή έκθεση σε διαφημίσεις στοιχηματισμού.
Επιπλέον, ένα ποσοστό της τάξεως του 29% τοποθέτησε στοιχήματα με παρόρμηση μετά από σχετικές διαφημίσεις, ενώ το 28% άρχισε να μεγιστοποιεί το οικονομικό εύρος των πονταρισμάτων του ή δοκίμασε νέους τρόπους στοιχηματισμού ξοδεύοντας ακόμη περισσότερα χρήματα.
Η εν λόγω έρευνα αναφέρει ότι η ηλικιακή ομάδα 18-34 επηρεάζεται περισσότερο από όλες, σύμφωνα και με την Εκτελεστική Διευθύντρια του AGRC, Ρεμπέκα Τζένκινσον:
«Οι νεαροί άνδρες ηλικίας 18 έως 34 είναι πολύ πιθανότερο να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα, να τζογάρουν και γενικότερα να κινδυνεύσουν να σπαταλήσουν τα χρήματά τους.
Το ίδιο ισχύει βέβαια και για τις νεαρές γυναίκες, καθώς παρατηρούμε αντίστοιχη ή και μεγαλύτερη εξάρτηση από τις διαφημίσεις. Συγκεκριμένα, 1 στις 5 νεαρές γυναίκες ποντάρουν για πρώτη φορά μετά από την παρακολούθηση μιας διαφήμισης, ενώ 1 στους 7 νεαρούς άνδρες πράττουν το ίδιο.
Οι συνέπειες της έκθεσης στα social media
Οι Αυστραλοί στοιχηματίζουν, κατά μέσο όρο, περισσότερο από κάθε άλλο έθνος στον κόσμο και αντίστοιχα χάνουν τα περισσότερα λεφτά από τον τζόγο. Οι ετήσιες απώλειες λόγω στοιχηματισμού υπολογίζονται στα 25 δισεκατομμύρια δολάρια!
Ο επίσης 19χρονος, Ίθαν Φλέτσερ, αναφέρει ότι ο... έρωτας της χώρας με τον τζόγο έχει βαρύνει και θα βαραίνει τις επόμενες γενιές: «Όσο μεγαλώνεις, παρακολουθείς τι κάνουν οι υπόλοιποι, αντιγράφεις συμπεριφορές και στο τέλος γίνεσαι το ίδιο ίδιο άτομο που παρακολουθούσες. Το κάνεις με τους φίλους σου θεωρώντας ότι είναι... κουλ και πιστεύεις ότι είναι ένα έθιμο της κουλτούρας μας».
Ο αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου Ψηφιακών Πολιτισμών και Κοινωνιών, Νίκολας Κάρα, υπογραμμίζει ότι το νέο «κύμα» διαφημίσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι αποτέλεσμα της εύκολης πρόσβασης που έχουν οι στοιχηματικές στα προσωπικά δεδομένα των ατόμων μέσω των δημόσιων προφίλ τους:
«Οι διαφημιστές αθλητικών στοιχημάτων γνωρίζουν ποιους κωδικούς χρησιμοποιούν, ποιοι είναι οι αγαπημένοι τους παίκτες, ποιες είναι οι αγαπημένες τους ομάδες και εμφανίζουν τις αντίστοιχες διαφημίσεις με συγκεκριμένες συμφωνίες, στοιχήματα ή μπόνους που έχουν να προσφέρουν».
Μια ομοσπονδιακή κοινοβουλευτική έρευνα εξετάζει ήδη τον διαδικτυακό τζόγο και τις επιπτώσεις του και οι ερευνητές ελπίζουν ότι θα προταθεί νομοθεσία για τον περιορισμό των διαφημίσεων αθλητικών στοιχημάτων.
Ακολουθήστε μας στα social media (Facebook: @Sentragoal, Instagram: @sentragoal) για να βρείτε τις νεότερες ειδήσεις και τα κορυφαία προγνωστικά!
Διαβάστε επίσης:
📌Απίστευτη ιστορία: Γυναίκα από το Ηνωμένο Βασίλειο έπαιζε τα 3/4 του μισθού της για 10 χρόνια!
📌Ενισχύεται η καταπολέμηση του παράνομου τζόγου
📌Έρευνα: Αυξάνεται ο αριθμός των γυναικών που τζογάρουν μέσω διαδικτύου
📌Έρευνα: Ποια η σύνδεση της γυναικείας εγκληματικότητας με τον τζόγο
📌Διαδικτυακός τζόγος: Η κυριαρχία του ΟΠΑΠ και τα μερίδια των εταιριών
📌Πώς το αγγλικό ποδόσφαιρο... εθίστηκε στον τζόγο!
Νόμιμες Στοιχηματικές Εταιρίες στην Ελλάδα